OOPS. Your Flash player is missing or outdated.Click here to update your player so you can see this content.
You are here: Start
XVI Wielkopolski Rajd Poznajemy Parki Krajobrazowe - relacja PDF Drukuj Email
Redaktor: Maciej Józefczak
11.05.2013.

Na terenie Wielkopolski znajduje się 12 parków krajobrazowych.

W niedzielę 21 kwietnia 2013 odbył się rajd z cyklu „Poznajemy Parki Krajobrazowe Wielkopolski”. Tym razem była to XVI edycja i do poznania Lednicki Park Krajobrazowy. Miejscem startu jednej z tras była pętla autobusowa w Promnicach. Ruszyliśmy ścieżką rowerową przez Bolechowo. Dalej po nowym dywaniku asfaltowym do Trzaskowa. Przez Kamińsko, Pławno dotarliśmy do Zielonki. Do Turostówka dojechaliśmy Traktem Bednarskim (Gnieznieńskim). Kolejne wsie, które mijaliśmy to: Gniewkowo, Sroczyn, Berkowo, Imiołki, Waliszewo. Wzdłuż J. Lednickiego dojechaliśmy do Dziekanowic, gdzie ulokowana była meta rajdu. Na miejsce zaczęły przybywać inne grupy, piesze i jeszcze jedna rowerowa. Każdy otrzymał pamiątkowy znaczek. Posileni grochówką, mogliśmy udać się na zwiedzanie Wielkopolskiego Parku Etnograficznego.

Można tam zobaczyć, m. in. zagrody gospodarskie z przełomu XIX/XX w, kościół , dworek. Droga powrotna, to już indywidualna inwencja uczestników. My zebraliśmy się w grupę kilkunastu osób. Początek powrotu zaczął się poważną awarią. Mianowicie pękła oś tylna. Niestety, na to nie byłem przygotowany. Został pociąg. Do stacji w Lednogórze okazało się być 7km. Ale nie było innego rozwiazania.

My zaś przez Węglewo, Krześlice, Wronczyn, Karłowice, Wierzenicę dotarliśmy do Poznania.

MAciej

Zmieniony ( 23.06.2013. )

« poprzedni artykuł   następny artykuł »